انتخاب رشته بدون توجه به علایق دانش آموز آسیب به همراه خواهد داشت
همایش استانی تبیین شیوه نامۀ هدایت تحصیلی با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران مدیران و اعضای ستاد اجرایی هدایت تحصیلی مناطق ۲۱ گانه شهرستان های استان تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد. به گزارش خبرشهر، علی زرافشان معاون آموزش متوسطۀ […]
همایش استانی تبیین شیوه نامۀ هدایت تحصیلی با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران مدیران و اعضای ستاد اجرایی هدایت تحصیلی مناطق ۲۱ گانه شهرستان های استان تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد.
به گزارش خبرشهر، علی زرافشان معاون آموزش متوسطۀ وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این امر که هدایت تحصیلی بعد از یک دورۀ طولانی مجدداً به دورۀ اول متوسطه بازگشت و نیازمند یک برنامه ریزی جامع و کامل بود گفت: مسائل درون سازمانی و برون سازمانی بسیاری در امر هدایت تحصیلی نقش داشته اند که بعضا چالش هایی را در این راه به وجود می آوردند که نیاز مند برنامه ریزی و تدبیر بود.
وی در ادامه با اشاره به این امر که گرایش دانش آموزان به سمت رشتۀ علوم تجربی در این دورۀ آموزشی و همچنین نگاه های مغرضانۀ و بضعاً سیاسی سبب گردید تا هدایت تحصیلی در سال گذشته با چالش هایی روبرو گردد افزود : باید جوانان را به کارآفرینی تشویق کرد و با کسب مهارت و دانش در کنار یکدیگر، چرخ تولید و اشتغال را در جامعه به حرکت درآورد.
زرافشان با تأکید بر این مفهوم که انتخاب آزادانه و آگاهانه دانش اموز باید محور توجه مسئولین قرار گیرد، تأکید کرد: انتخاب رشتۀ دانش آموزان باید مبتنی بر آگاهی و کسب توانایی ها، استعدادها و علایق خود فرد باشد.
این مقام مسئول کسب اطلاع از مشاغل متعدد و مختلفی را که در جامعه وجود دارد و همچنین آشنا کردن دانش آموزان با حرفه های مختلف را از مهم ترین ضروریات پیش روی دانش آموزان دانست و یادآور شد: معمولاً انتخاب رشته توسط اولیای دانش آموزان بدون توجه به مهارت ها و نظرات آنان صورت می گیرد و متأسفانه این امر بدون توجه به علایق دانش آموز، آسیب هایی را به همراه خواهد داشت.