پنجشنبه, ۱۶ تیر ۱۴۰۱ /
اموال مسروقه تحویل بانک ملی شد وقوع حادثه تیراندازی در اراک/ یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد امکان ثبت شکایت مستأجران در سامانه ۱۲۴ فراهم شد دستگیری یک هزار و ۷۸ مجرم در طرح رعد پایتخت/ ۲۲ باند گروهی منهدم شد ممنوعیت‌های ترافیکی تعطیلات آخر هفته و عید قربان اعلام شد تیراندازی به دلیل اختلافات مالی جان کودک ۶ ساله را در خاش گرفت وزیر بهداشت: همه افراد بالای ۱۲ سال دوز یادآور واکسن را تزریق کنند افزایش صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان ازطریق رتبه‌بندی محقق شد اشتغال ناشنوایان از مهمترین اولویت‌های بهزیستی/پوشش غربالگری شنوایی به ۹۰ درصد رسید واژگونی اتوبوس اسکانیا با ۵۹ سرنشین در جاده بروجرد به اراک/ ۵۷ نفر مصدوم شدند، ۲ نفر جان‌باختند انتصاب مدیر خبرشهر بعنوان مشاور امور رسانه ایثار و شهادت تهران واکنش پلیس فتا به ادعاهای فروش سوالات کنکور و کشف تجهیزات تقلب افزایش شمار مصدومان زلزله غرب هرمزگان به ۱۱۱ نفر کلاهبرداری از مردم در پوشش میوه‌فروش سیار افزایش محسوس کرونا در کشور/احتمال افزایش ابتلا به ۲ واریانت واکسن‌گریزتر اعلام کف و سقف شهریه مدارس غیردولتی/ تقلیل ساعت کاری معلمان به ۲۴ ساعت گزارش اولیه زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان؛ کوه ریزش کرد | خسارت به منازل مردم | تا راس الخمیه امارات زلزله احساس شد دستگیری عامل اسیدپاشی در کیانمهر کرج کودک ۶ ساله قمی قربانی تازه حمله سگ‌های ولگرد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سرقت از بانک ملی/اقلام کشف شده شناسنامه‌دار شد
کد خبر: 185502
تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
نویسنده خبر:
۰

ماجرای کاهش سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی چه بود؟

پس از آنکه رئیس صنف جایگاه‌داران کشور اعلام کرد که در روزهای اخیر شاهد مشکلاتی بابت سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی هستیم که بعضا با اعتراض مالکان خودرو همراه بوده و البته جایگاه‌داران در این مورد تصمیم‌گیر نیستند، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد.

هلدینگ رسانه ای خبر شهر

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، اخیرا اسدالله قلیزاده – رئیس صنف جایگاه‌داران کشور – با بیان اینکه سیاست‌های مربوط به تعیین میزان سهمیه گازوئیل برای خودروهای دیزلی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران و سایر دستگاه‌های اجرایی تعیین می‌شود، به ایسنا اظهار کرد که جایگاه‌های سوخت با استفاده از سامانه هوشمند سوخت فقط ارائه خدمات توزیع سوخت را انجام می‌دهند و در این راه با سختی‌های خاص خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته وی، مالکان خودروهای دیزلی با اولین مواجهه درباره کاهش یا عدم واریز سهمیه گازوئیل به جایگاهدار مراجعه و اعتراض خود را به وی اعلام میکنند؛ در حالی‌که جایگاهدار هیچ دخل و تصرفی در موضوع ندارد و اتفاقا سیاستها در بخش گازوییل باعث زیاندهی مالک جایگاه نیز شده است. ۹۹ درصد جایگاه‌های سوخت مالکان خصوصی دارند و به هیچ وجه علاقه مند به کاهش درآمد یا زیان نیستند.

وی افزود: جایگاه‌های عرضه کننده گازوئیل با حق العمل ناچیز و محدودیت‌های فراوان مواجه هستند که عامل مهمی در زیانده شدن این جایگاه‌هاست.

اظهارات رئیس صنف جایگاهداران کشور در حالی است که علی‌اکبر نژادعلی – مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران – در توضیح این مساله به ایسنا گفت: در دوره‌های تخصیص سهمیه (دو بار در ماه) به ناوگان حمل و نقل مسافری و باری با توجه به میزان عملکرد دوره قبل آنها در برون شهر و درون شهر عملکردی که از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌ها احصاء و مجموعاً از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاعات مسافت‌های طی شده با بار و بدون بار تحویل مدیریت سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران قرار گرفته و براساس آن لیتراژ سهمیه محاسبه به حساب کاربری هر ناوگان تغذیه می‌شود. این سهمیه در کلیه جایگاه‌های عرضه کننده نفت گاز قابل برداشت و بهره برداری است.

به گفته وی، کلیه مجاری عرضه در کل کشور دارای سهمیه تدارکاتی هستند که در طی روز توسط نفتکش‌ها، سوخت به مجاری عرضه منتقل و از طریق آن ناوگان حمل و نقل امکان برداشت سوخت را خواهد داشت. این سهمیه جایگاه‌ها به صورت مستمر و روزانه به آنها تخصیص یافته و در حال حاضر هیچگونه کمبود سوختی در جایگاه‌ها وجود ندارد.

منبع خبر «» است و پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 185502 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09351515083  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید