دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۱ /
واکنش پلیس فتا به ادعاهای فروش سوالات کنکور و کشف تجهیزات تقلب افزایش شمار مصدومان زلزله غرب هرمزگان به ۱۱۱ نفر کلاهبرداری از مردم در پوشش میوه‌فروش سیار افزایش محسوس کرونا در کشور/احتمال افزایش ابتلا به ۲ واریانت واکسن‌گریزتر اعلام کف و سقف شهریه مدارس غیردولتی/ تقلیل ساعت کاری معلمان به ۲۴ ساعت گزارش اولیه زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان؛ کوه ریزش کرد | خسارت به منازل مردم | تا راس الخمیه امارات زلزله احساس شد دستگیری عامل اسیدپاشی در کیانمهر کرج کودک ۶ ساله قمی قربانی تازه حمله سگ‌های ولگرد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سرقت از بانک ملی/اقلام کشف شده شناسنامه‌دار شد اهدای ۱۰۰ مجموعه جهیزیه به نوعروسان نیازمند توسط مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) شناسایی ۷۰ متخلف کنکور در جلسه امتحان! تصادف در مسیر کنارک به نیکشهر ۱۰کشته برجا گذاشت آغاز پیش ثبت نام اربعین حسینی از فردا دختر ۱۷ساله قهر کرد و به خانه مادربزگش رفت؛ پدرش قلب او را با تفنگ نشانه رفت ۲۷۰۰۰ داوطلب رقابت خود را آغاز کردند/۷۰ درصد داوطلبان کنکور در اردبیل زن هستند درگذشت کامبیز تشیعی در سکوت خبری حمله مرگبار سگ های ولگرد به کودک ۴ ساله تکرار روز صفر کرونایی برای بار دیگر در ایران تمرکز شهرداری اندیشه بر رفع نواقص شهری و ایمن سازی معابر و انتقال تیرهای برق مزاحم آغاز ثبت‌نام کتاب درسی کلاس اولی‌ها
کد خبر: 185360
تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۳۱
نویسنده خبر:
۰

رئیس پلیس راهور ناجا:خسارت تصادفات ضربه بزرگ به اقتصاد ملی است

سردار سید کمال‌هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا با حضور در نشست هم‌اندیشی نمایندگان شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ۹۴ درصد حمل و نقل کشور به صورت زمینی انجام می‌شود گفت: از این رو بیشترین جابجایی بار و مسافر به صورت زمینی انجام‌ می‌شود و وضعیت ما در حوزه ناوگان حمل و نقل وضعیت مناسبی نیست.

هلدینگ رسانه ای خبر شهر

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، وی با بیان اینکه کشور ما کشور پهناوری با ۲۴۰ هزار کیلومتر راه ارتباطی است، توضیح داد: ۴۵ هزار کیلومتر از این مقدار راه اصلی است.

سردار‌هادیانفر اضافه کرد: راه‌های روستایی بیش از ۱۲ درصد از کشته شدگان رانندگی را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس پلیس راهور تصریح کرد: ۱۴۴۰ شهر در کشور داریم که از این بین پلیس راهور در ۷۰۳ شهر حضور ندارد. ما باید متناسب با توسعه شهرها رشد سازمانی داشته باشیم اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. البته در ۷۰۳ شهری که ما حضور نداریم همکاران پلیس راه حضور دارند و خدمت‌رسانی می‌کنند.

هادیانفر اضافه کرد: همچنین در کشور ۵۲ میلیون دارنده گواهی‌نامه رانندگی و بالغ بر ۳۷ میلیون وسیله نقلیه وجود دارد که ۱۲ میلیون آن را موتور سیکلت تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: در کشور ۳۵ درصد متوسط فرسودگی وسایل نقلیه داریم که در حوزه ناوگان عمومی این رقم به ۸۰ درصد می‌رسد.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: شهرهای ما رفته رفته در حال تبدیل شدن به پارکینگ‌های بزرگ هستند، چرا که ساختمان‌هایی بدون ظرفیت پارکینگ ساخته می‌شوند و رشد برخورداری از وسیله نقلیه زیاد است.

وی با اشاره به روند رشد مولفه‌های موثر بر ترافیک گفت: از سال ۷۹ تا ۱۴۰۰ نزدیک ۶۷۲ درصد افزایش وسایل نقلیه را داریم این درشرایطی است که واردات خودرو ممنوع است. اگر واردات آزاد شود کنترل ترافیک سخت‌تر می‌شود.

سردار‌هادیانفر با اشاره به اینکه کنترل ترافیک به مدیریت شهری هم مربوط می‌شود و براساس قانون هوشمندسازی مدیریت ترافیک برعهده شهرداری‌هاست اظهار داشت: تاکی باید بر روی عامل انسانی برای مدیریت ترافیک تکیه کنیم؟ بنابراین تمرکز ما مانند کشورهای توسعه یافته به‌جای افزایش نیرو؛ هوشمندسازی کنترل ترافیک است.

رئیس پلیس راهور خاطر نشان کرد: در همه حوزه‌های حمل و نقل مانند چراغ‌ها، سنسورها، دوربین‌ها و … باید هوشمند شود و متکی بر عامل انسانی نشود و نقش شوراها در این مسئله مهم است چرا که می‌توانند این را از شهرداری‌ها مطالبه کنند.

وی با اشاره به اهمیت تسهیل در ترددها تصریح کرد: این مسئله را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم و برای به نتیجه رسیدن تلاش می‌کنیم.

سردار‌هادیانفر اظهار داشت: استفاده از تاکسی‌های اینترنتی گران است و استفاده از ناوگان حمل و نقل همگانی به سختی انجام می‌شود از این رو مردم ترجیح می‌دهند با وسیله نقلیه شخصی تردد کنند که این مسئله به افزایش حجم ترافیک منجر می‌شود. بنابراین ما به دنبال این هستم که حمل و نقل را به سمت استاندارهای جهانی ببریم.

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: چیزی که باید بیشتر توجه شود بحث تصادفات است. تصادفات یک امر اجتناب ناپذیر در تمام دنیاست. بنابراین باید هدف ما در تصادفات به حداقل رساندن میزان خسارت‌ها باشد. اما این اتفاق در کشور ما اتفاق نمی‌افتد و ما در ۵ عنصر تاثیر گذار یعنی عامل راه، عامل خودرو، عامل انسانی، قوانین و مدیریت نتوانسته‌ایم خسارت‌ها را کاهش دهیم.

وی افزود: خسارت‌های ناشی از تصادفات ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهد و هیچ دولتی نتوانسته است این را کاهش دهد. این درحالی است که در بهترین شرایط رشد سالانه تولید ناخالص داخلی درصد است.

سردار‌هادیانفر ادامه داد: این در حالی است که ۹ تا ۱۱ درصد از بودجه کل کشور یعنی ۳۵ هزار میلیارد تومان به خسارت شخص ثالث پرداخت می‌شود. برای برخی از مجروحین ناشی از تصادفات ۳ دیه از سوی بیمه پرداخت می‌شود ولی باز هم سلامتی فرد را باز نمی‌گرداند.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه به ازای هر ساعت ۲ نفر در جاده می‌میرند و ۴۰ نفر مجروح می‌شون، توضیح داد: اینها فقط خسارت مادی است. در حالی که خسارت معنوی هم بسیار زیاد است و این خسارت اصلا محاسبه نمی‌شود. فردی که یک یا چند عزیز خود را از دست می‌دهد دچار خسارت معنوی شده است. ما برخلاف دنیا هیچ سازمانی برای اندازه‌گیری، کاهش یا درمان این مسئله وجود ندارد.

وی تاکید بر اینکه تصادفات بحث بسیار جدی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کاهش ۳۰ درصدی پیش‌بینی شده است.

سردار‌ هادیانفر گفت: ما در جاده‌های کشور نزدیک ۶ و نیم میلیارد تردد داریم. در دنیا متوسط تردد ۱۴ به ۱۰۰ نفر است اما در سال ۱۴۰۰ یک تب زدگی در سفر رخ داده است و با هر تعطیلی عده زیادی می‌خواهند به سفر بروند و از آنجایی که افزایش تردد و افزایش تصادفات رابطه مثبت دارد.

منبع خبر «» است و پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 185360 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09351515083  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید