سه شنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۱ /
تلف شدن ۱۵۰ گوسفند در آتش‌سوزی دامداری سریال قربانیان «هوتک» تمامی ندارد/ کودک ۱۱ ساله به عنوان ششمین قربانی هفته اخیر جان باخت چادرخوابی همراهان بیماران بیمارستان کودکان تهران کشف ۶۰ تن برنج احتکار شده در «شهریار» اجتماع بزرگ سپاهیان محمدرسول الله (ص) با حضور سردار سلامی در جوار حرم امام راحل برگزار شد دفاتر ازدواج و طلاق الکترونیکی جایگزین دفاتر سنتی می‌شود ۹ فوتی دیگر کرونا در کشور شرایط نامناسب “شیر آفریقایی” در باغ وحش ارم ۳۱ اردیبهشت پایان سال تحصیلی/ اتمام امتحان دانش‌آموزان دبستانی تا ۱۲ خرداد دومین توله یوز آسیایی تلف شد مسابقات فوتبال لیگ برتر با حضور تماشاگران برگزار می‌شود فوت ۴ بیمار کووید۱۹ در کشور قاتل مامور پلیس به قصاص در ملأعام محکوم شد باله هزاران کوسه داخل کاسه‌های سوپ/ماجرای شبکه قاچاق کوسه در چابهار چه بود؟ از ببر بنگال باغ وحش ارم چه خبر؟ پشت پرده فعالیت تیم‌ پاسخگویی به «سوالات یارانه‌ای» چه می‌گذرد؟ افزایش خانوارهای «تک نفره» طی سال‌های اخیر/ «سنوات زناشویی» بیشتر شده است بازداشت عوامل زورگیری از یک خانم در شهرک وایین شناسایی ۲۵۵ بیمار جدید کرونا در کشور/ ۷ تن دیگر جان باختند توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد از ۲۵ اردیبهشت
کد خبر: 162645
تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
نویسنده خبر:
۰
1

ذخیره ۱۲۰میلیون یورویی در صنعت خودرو با داخلی‌سازی

مدیرعامل ساپکو در مراسم نشست خبری همایش موتورهای درونسوز گفت: در طراحی موتور خودرو و دانش فنی آن به خودکفایی رسیدیم.

عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو ابتدا به بحث تولید خودروهای برقی پرداخت و گفت: ما به عنوان خودروساز زمانی می‌توانیم نمونه‌های برقی را تولید کنیم که تا حد زیادی بومی‌سازی در آن زمینه انجام شده باشد‌. اما بحث تجاری‌سازی با میزان نرخ آن بسیار مهم است. ما می‌توانیم نمونه‌های Ckd با نرخ بالا بیاوریم ولی چنین کاری مناسب نیست.

وی ادامه داد: تمام دولت‌ها از برقی کردن خودروها حمایت کرده‌اند. به عنوام مثال ترکیه گفت سالی ۳۵ هزار دستگاه از خودروی ملی این کشور می‌خرد. نرخ برقی‌ها بالا است و چنین شرایطی در کشور وجود ندارد.

پیرمحمدی افزود: در ایران‌خودرو برنامه‌هایی برای تولید برقی‌ها داریم. مشکل اساسی باتری است که اگر حل شود شرایط بهبود خواهد یافت. خودروهای برقی آلودگی کل کشور را کم نمی‌کنند. برای این که در شهرهای بزرگ آلودگی کم شود از برقی‌ها استفاده می‌کنند. اتفاق خوبی که در سال‌های گذشته و در صنعت خودرو رخ داده همین مرکز تحقیقات است. اینجا پایه دانشگاهی دارد و نتیجه این شده که در طراحی موتور کاملا خودکفا شدیم. در رابطه با موتور دنا اتوماتیک بالای ۸۰ درصد کالیبراسیون آن در همن محل انجام شده است‌.

مدیرعامل ساپکو گفت: ما در زمینه طراحی موتور صاحب دانش فنی شدیم. این کار از طریق همین مرکز تحقیقات صورت گرفته و حاصل بیش از ۲ دهه کار همین مرکز است‌. ما دیگر هیچ مشکل موتوری در ایران‌خودرو نداریم و مشکلات آن به راحتی در اینجا حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: تحریم‌ها باعث شده که در مورد بسیاری از قطعات و به خصوص نمونه‌ های‌تک به سمت ساخت داخل برویم. نزدیک حداقل ۱۲۰ میلیون یورو ذخیره در صنعت خودرو صورت گرفته است. تولید ما روزی ۲ هزار دستگاه شده و بنا هم داریم که تولید را باز هم افزایش دهیم.

پیرمحمدی در پایان اشاره کرد: حداقل ۷۰ درصد قطعات خودروها ساخت داخل شده است. ما نواقصی در بحث قطعات الکترونیک داریم. اگر ما مشکلات بخش الکترونیک را مانند موتور با ایجاد مراکز تحقیق حل میکردیم شرایطی مانند حال حاضر نداشتیم. لازم به ذکر است ما در زمینه تامین مواد اولیه نیز مشکل داریم. قدرت برتری کشورهای صاحب صنعت خودرو این است که مراکز تحقیق و توسعه دارند.

منبع خبر «» است و پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 162645 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09351515083  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید