دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۰:۱۶
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1397 - 11:41

در راستای ترویج مهارت آموزی از هیچ تلاشی در توسعه هنرستان ها دریغ نخواهیم کرد

همایش یادواره شهدا و آئین تقدیر از دانش آموزان برتر هنرستان ابتکار با حضور پارسا مدیر آموزش وپرورش شهریار ، آقاجانی زاده معاون آموزش متوسطه ، ابراهیمی کارشناس مسئول فنی حرفه ای وکارودانش ، سروان احمدی فرمانده بسیج دانش آموزی ، جمعی ازپرسنل هنرستان ابتکار و هنرجویان این هنرستان برگزار شد .



به گزارش خبرشهر، دراین همایش پارسا مدیر آموزش وپرورش هفته امور تربیتی ومیلاد حضرت زهرا (س) را تبریک گفته وسلامتی همگان رادرسایه اهل بیت (ع)آرزو کرد و درادامه گفت: موفقیت و رسیدن به مدارج بالای علمی واخلاقی اتفاقی نیست وهیچ موفقیتی وجود ندارد مگر آنکه تلاش وهمت وکوششی مستمر را درپی داشته است.همچنان که موفقیت تلاش نیاز دارد مهم تر از تلاش کردن تعیین هدف است.

مجید پارسا ادامه داد : هدفی که تلاش برای رسیدن به آن رضایت قلبی برای فرد ایجاد کند ، این هدف باید مبتنی بر واقعیت باشد به عبارتی نباید خیلی آرمانی و دور از دسترس باشدکه در این صورت تلاش برای رسیدن به آن بی نتیجه بوده و سرخوردگی و افسردگی را به دنبال دارد.موضوع دیگرکه درتعیین هدف باید مورد توجه قراربگیرد این است که توانایی های فردی چه اندازه است وهدفی که مد نظر است درحد توان فرد هست یا خیر؟ آیا با تلاش وهمت فردی میتوان به آن هدف رسید یا بطور کامل از توان آن شخص خارج است؟یعنی هرفردی باید مبتنی برظرفیت وپتانسیل های خودش هدف تعیین کند .

وی در ادامه اظهار داشت : پارامتر بعدی درتعیین هدف ، تعیین اهداف جزیی برای رسیدن به هدف کلی است ، یعنی هرچه هدف کلی ترباشد دست نیافتنی تر است.این جزیی نگری به اهداف یعنی اینکه دانش آموز هرچند مدت نیاز به یک تعیین هدف مجدد دارد.امروز ممکن است هدف دانش آموز اخذ مدرک دیپلم به عنوان یک هدف جزیی باشد وهدف کلی مقطع دکترا باشد.اگر این تعیین اهداف جزیی نباشد وفقط هدف کلی برای فرد مطرح باشد قطعا در دراز مدت دچار مشکل خواهد شد.نکته بعدی در تعیین هدف داشتن برنامه ریزی دقیق ومنظم است.چنانکه هیچ کاری بدون برنامه ریزی به نتیجه نخواهد رسید.این اهداف باید مکتوب شوند ونکته جالب توجه این است که ۳درصد افراد اهداف خود را مکتوب میکنند وجالب تر اینکه موفقیت این افراد ۱۰۰ برابر بیش از دیگران است.

پارسا با اشاره به لزوم توجه به مهارت آموزی  بیان داشت : درسال ۹۲ درشهرستان شهریار تنها۱۶هنرستان وجود داشت که امروز این رقم به عدد ۲۶ رسیده است.باتوجه به نگاه تازه دنیا به هنرستان ومهارت آموزی ،آموزش وپرورش شهریار نیز برای تهیه زیرساخت های لازم همواره درتلاش است تا رویکرد مهارت محوری را جامه عمل بپوشاند. در واقع یکی از زیرساختهایی که به مهارت آموزی وآموزه های مهارتی مربوط میشود توسعه هنرستان هاست وبا تمام توان تلاشمان رادراین عرصه ادامه خواهیم داد .

شایان ذکر است درپایان این مراسم از هنرجویان برتر در زمینه های علمی ، فرهنگی و تربیتی با اهدای جوایزی تقدیرشد .

 

منبع: آموزش و پرورش شهریار

 

مطالب مرتبط:

شورای دانش آموزی باید فهم مشترک و درک متقابل از موضوعات بین دانش آموزان و معلمان و مربیان ایجاد کند

با نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی بین دانش آموزان رسالت خود را تکمیل می نماید

منبع خبر «» است و خبرشهر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 144208 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09351515083  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت باخبـرشـوید مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :