سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ /
مسابقات فوتبال لیگ برتر با حضور تماشاگران برگزار می‌شود فوت ۴ بیمار کووید۱۹ در کشور قاتل مامور پلیس به قصاص در ملأعام محکوم شد باله هزاران کوسه داخل کاسه‌های سوپ/ماجرای شبکه قاچاق کوسه در چابهار چه بود؟ از ببر بنگال باغ وحش ارم چه خبر؟ پشت پرده فعالیت تیم‌ پاسخگویی به «سوالات یارانه‌ای» چه می‌گذرد؟ افزایش خانوارهای «تک نفره» طی سال‌های اخیر/ «سنوات زناشویی» بیشتر شده است بازداشت عوامل زورگیری از یک خانم در شهرک وایین شناسایی ۲۵۵ بیمار جدید کرونا در کشور/ ۷ تن دیگر جان باختند توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد از ۲۵ اردیبهشت اعتراضات مردمی در ۸ شهر شهادت افسر پلیس در درگیری با قاچاقچیان کالا اعتراضات پراکنده در برخی شهرهای کشور/ پایان تجمع‌ها و بازگشت آرامش احتمال خود زنی شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ و واکنش دکتر زاکانی تزریق بیش از ۶۱ هزار و ۵۰۰ دز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته به آتش کشیده‌شدن پمپ بنزین در استان خوزستان صحت ندارد محموله قاچاق در رباط کریم به مقصد نرسید مرگ‌های کرونایی به کمتر از ۵ نفر رسید/ فوت ۳ بیمار و ۴۶۰ ابتلای جدید سرقت گازوئیل از شاه لوله اصلی شازند / پلیس تهران فاش کرد هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری و سودجویی در پوشش وام فرزندآوری
کد خبر: 181339
تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۹:۴۱
نویسنده خبر:
۰
1

تنها زن رهبر ارکستر ایران در حضور تماشاگران روی صحنه رفت

بانوی سراپا سیاه‌پوش وارد صحنه شد و در حالی که مدت‌ها از تماشاگران فاصله گرفته بود، با دستانش نوازندگانی را هدایت کرد که صدای زندگی می‌نواختند

تالار وحدت در حالی که دو سال پس از شیوع کرونا، در روزهای اخیر، میزبان دو کنسرت «رکوئیم موتزارت» و «رسیتال پیانوی آرش گوران» با حضور تماشاگران بود، شامگاه جمعه ـ سوم دی ماه ـ نیز «ارکستر سرزمین مادری» به رهبری نزهت امیری را میزبانی کرد. 

در این اجرا، قطعاتی از روح‌الله خالقی، گلنوش خالقی، توفیق قلی‌اف، مهرداد دلنوازی و بهزاد عبدی اجرا شد و همچنین شاهد تکنوازی‌هایی از شیما شاه محمدی، علی نجفی ملکی، مریم خدابخش و صدا سدیفی بودیم. 

در کنار خوانندگی غفارزاد (ذابح) و صدایش که در سالن تالار وحدت طنین‌انداز شده بود، تکنوازی‌های هنرمندان حال و هوای اجرا را خاص‌تر کرده بود. گویی با ورود هر تکنواز به صحنه و همراهی او با گروه، گره‌ی اتصال تماشاگران به صندلی های قرمز کورتر و کورتر می‌شد.

تنها زن رهبر ارکستر ایران در حضور تماشاگران روی صحنه رفت

کنسرت پس از اجرای سرود ملی، با اجرای قطعاتی آغاز شد و با تکنوازی‌هایی با سازهای قیچک، نی، عود و قانون ادامه پبدا کرد. تنوع سازها، صدایی که همزمان حکایت از موسیقی کلاسیک و سنتی داشت و البته رهبری نزهت امیری که به‌عنوان تنها بانوی رهبر ارکستر در ایران شناخته می‌شود، همگی این اجرا را برای هر شنونده ای، حتی آنهایی که بیرون از سالن صرفا صدایی از نواخته شدن سازها می‌شنید، جذاب کرده بود.
سانس اولِ اجرا، به تکنوازی شیما شاه محمدی (قیچک) و علی نجفی ملکی (نی) اختصاص داشت که فضایی کم و بیش عرفانی و آرام را تداعی می کرد. سانس دوم اما با تکنوازی مریم خدابخش(عود) و صدا سدیفی (قانون) ادامه پیدا کرد تا تماشاگران از یاد نبرند ریتم تندی را که همزمان نواخته شدن ساز قانون با سایر نوازندگان ویولن ایجاد کرده بود. 
از توصیف اجرا که گذر کنیم، جمعیت حاضر در سالن قدیمی و لانه زنبوری تالار وحدت که البته قابل توجه هم بودند، تقریبا با رعایت فاصله اجتماعی به تماشای نواختن ها و شنیدن نواهایی مشغول بودند که حالا پس از دو سال انتظار ناشی از کرونا، مجددا از آن بهره‌مند می شدند و البته با به صدا درآمدن شیپور خطرِ شیوع گونه جدید کرونا در کشور، احتمال می رود بار دیگر تا مدتی از آن فاصله بگیرند. 
منبع خبر «» است و پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 181339 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09351515083  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید