پنجشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۲:۲۸
دسته بندی: شهرستان قدس
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1398 - 14:51

تذکر به شعبات قضایی مورد اعتراض مردم/ درب اتاق مسؤول اداره باید به روی مردم باز باشد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس با اشاره به ارسال تذکر به شعبات مورد اعتراض مردم در خصوص تکریم و رسیدگی نامناسب به پرونده‌های قضایی گفت: درب اتاق مسؤول هر اداره شهرستان قدس باید به روی مردم باز باشد و مطالبه اصلی ما پاسخگویی دقیق و تکریم مناسب مردم در ادارات است.



به گزارش خبرشهر، مجید کاویانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس با اشاره به گلایه مردم شهر قدس درباره عدم تکریم ارباب‌رجوع در بعضی شعبات قضایی مجموعه دادگستری شهرستان قدس اظهار داشت: صرف‌نظر از اینکه تکریم ارباب‌رجوع ازنظر حقوق شهروندی وظیفه قانونی است یک وظیفه انسانی نیز می‌باشد و بر این اساس در ابتدای ورودی دادسرا واحد اطلاعات قرار داده‌شده و نیروی ویژه موظف است به سؤالاتی که مراجعه‌کنندگان دارند پاسخ دهد.

وی گفت: در کنار این‌ها، واحد ارشاد و مواصلات قضایی را در ورودی دستگاه با همکاری ریاست دادگستری فعال شده است و مراجعه‌کنندگان مشکلات، مسائل و موضوعاتی که دارند پیگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس افزود: در کنار این اقدامات با برداشتن سقف پاسخگویی، مراجعه‌کنندگان می‌توانند روزانه و هر زمان که بخواهند به‌صورت حضوری مسائل خود را با دادستانی مطرح کنند.

کاویانی تصریح کرد: در راستای تکریم ارباب‌رجوع و با توجه به کرامت انسانی، شهروندان اگر انتقاد و یا پیشنهادی داشته باشند می‌توانند با دادستانی در میان بگذارند و اگر نیاز باشد پرونده آن‌ها را بدون نوبت از شعبات دیگر دریافت کرده و مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۷  گلایه و شکایتی از شعبات به آن کیفیت نداشتیم و البته نه اینکه این آمار صفر باشد زیرا جلب رضایت‌مندی مطلق بسیار کار دشوار و دور از دسترسی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی تأکید کرد: با توجه به تمام موارد ذکرشده تلاش ما در این جهت است تا دسترسی به مسؤول مربوطه آسان باشد در همین راستا مجموعه دستگاه قضایی با راه‌اندازی سامانه ثنا یا ابلاغ الکترونیک سعی کرده اقدامات و مراحل رسیدگی از طریق این سامانه ابلاغ شود و گلایه مردم در خصوص روند نامناسب رسیدگی به پرونده‌ها در شعبات دادگاه در بعضی مواقع به حق است و یکی از علت‌های مهم آن شلوغی و ازدیاد حجم پرونده‌هاست.

کاویانی اضافه کرد: البته این مورد باعث ایجاد حق برای ما و دستگاه قضایی نمی‌شود و ما مکلف هستیم در مواجه با مطالبه گری و خواست مردم پاسخگو باشیم و مردم هم حق دارند، زیرا آن‌ها ارباب‌رجوع هستند و وظیفه آن‌ها مطالبه گری است و ما موظف به پاسخگویی هستیم و تذکرات بدون ملاحظه‌ به شعبات مورد اعتراض مردم در خصوص برخورد نامناسب با ارباب‌رجوع داده‌شده و این روند نیز ادامه خواهد داشت تا وضعیت مجموعه دادگستری شهرستان قدس به‌طورکلی مناسب می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به لزوم پاسخگویی مناسب ادارات شهرستان قدس خاطرنشان کرد: عقیده ما بر این است در هر اداره‌‌ شهرستان قدس اگر درب اتاق مسؤول و مدیر اداره بر روی مردم باز باشد فساد کمتر خواهد بود و کارمندان اداره به تبعیت از مدیر و مسؤول بالادستی، خود را مکلف به پاسخگویی و تکریم ارباب‌رجوع می‌کنند و اگر پاسخگو نباشند ما به‌عنوان دستگاه قضایی از آن‌ها پاسخ‌خواهیم خواست.

 

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس خبر داد: کاهش ۱۰۰۰ فقره‌ای پرونده‌های ورودی در سال ۹۷

منبع خبر «» است و خبرشهر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 146667 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09351515083  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت باخبـرشـوید مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :