جمعه, ۱۰ تیر ۱۴۰۱ /
دختر ۱۷ساله قهر کرد و به خانه مادربزگش رفت؛ پدرش قلب او را با تفنگ نشانه رفت ۲۷۰۰۰ داوطلب رقابت خود را آغاز کردند/۷۰ درصد داوطلبان کنکور در اردبیل زن هستند درگذشت کامبیز تشیعی در سکوت خبری حمله مرگبار سگ های ولگرد به کودک ۴ ساله تکرار روز صفر کرونایی برای بار دیگر در ایران تمرکز شهرداری اندیشه بر رفع نواقص شهری و ایمن سازی معابر و انتقال تیرهای برق مزاحم آغاز ثبت‌نام کتاب درسی کلاس اولی‌ها ساعت ۱۲ امشب آخرین مهلت دریافت کارت کنکور سراسری ۱۴۰۱ ایمن‌سازی مدارس پرخطر تهران در دستورکار | ایراد آتش‌نشانی به ۹۲۴ مدرسه استان تهران قتل دردناک یک جوان ۲۱ ساله در قم / قاتل متواری شد / عکس قاتل کشف ۱۶۰۰ کیلو تریاک در بار ماهی در هرمزگان کشف ‌۴۰۰ هزار لیتر‌ سوخت قاچاق در ‌بندرعباس/ محموله در ۲۰ کانتینر “‌روغن پایه” جاساز شده ‌بود امکان تنظیم سند بدون حضور در دفتر اسناد رسمی فراهم شد مراکز بازپروری معتادان در رباط کریم راه اندازی می شود شرایط پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان آخرین وضعیت پروازهای حج اعلام شد اطلاعیه آموزش و پرورش تهران درباره پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی موافقت مجلس با کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت افزایش مبتلایانِ تب کریمه کنگو به ۳۴ نفر/ ۲ نفر جان باختند نصب شهریه روی تابلو مدارس غیردولتی/ دریافت وجه بیش از شهریه مصوب را گزارش دهید
کد خبر: 138538
تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰:۲۲
نویسنده خبر:
۰

با گرفتگی عضله بعد از ورزش چه کنیم؟

یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است: هنگام فعالیت فیزیکی و ورزش آب و مایعات کافی بنوشید تا دچار گرفتگی عضلات نشوید.

هلدینگ رسانه ای خبر شهر

به گزارش خبرشهر، دکتر احمد باقری مقدم افزود: گرفتگی عضلات بعد از ورزش زمانی اتفاق می‌افتد که قبل از گرم کردن بدن به انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی بپردازیم. در نتیجه به دلیل آماده نبودن عضلات و جریان نبودن خون کافی در عضله و به خاطر تعریق زیاد و از دست دادن املاح بدن، فرد دچار گرفتگی عضلات می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود قبل از شروع تمرینات اصلی حرکات ورزشی و کششی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید و همچنین از انجام بیش از حد تمرینات ورزشی نیز پرهیز کنید.

وی گفت: با توجه به اینکه نوشیدن آب و مایعات کافی باعث راحت‌تر شدن انبساط و انقباض عضلات می‌شود، مهم است که هنگام فعالیت فیزیکی و ورزش مایعات کافی نوشیده شود، به‌خصوص بعد از پایان تمرین‌ها نیز باید آب و املاح بنوشید تا جایگزین املاح به‌خصوص کمبود منیزیم شود و از گرفتگی عضلات پیشگیری کند.

این متخصص پزشکی ورزشی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت بروز کرامپ عضلانی، بلافاصله باید فعالیت بدنی را قطع و از ادامه تمرین صرف‌نظرکنید. همچنین عضله درگیر شده با کرامپ را آرام ماساژ دهید و آن را با تمرین‌های کششی سبک و کنترل‌شده تا رفع کامل کرامپ تمرین دهید. در ضمن ناحیه منقبض شده بدن را گرم نگه دارید و از نفوذ سرما به آن جلوگیری کنید.

 

منبع: ایسنا

 

مطالب مرتبط:

برای درد زانو تردمیل بهتر است یا دوچرخه ثابت؟

علت اصلی گرفتگی عضلات/ چگونه از شر «اسپاسم عضلانی» خلاص شویم؟

منبع خبر «» است و پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138538 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09351515083  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید