دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۱ /
واکنش پلیس فتا به ادعاهای فروش سوالات کنکور و کشف تجهیزات تقلب افزایش شمار مصدومان زلزله غرب هرمزگان به ۱۱۱ نفر کلاهبرداری از مردم در پوشش میوه‌فروش سیار افزایش محسوس کرونا در کشور/احتمال افزایش ابتلا به ۲ واریانت واکسن‌گریزتر اعلام کف و سقف شهریه مدارس غیردولتی/ تقلیل ساعت کاری معلمان به ۲۴ ساعت گزارش اولیه زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان؛ کوه ریزش کرد | خسارت به منازل مردم | تا راس الخمیه امارات زلزله احساس شد دستگیری عامل اسیدپاشی در کیانمهر کرج کودک ۶ ساله قمی قربانی تازه حمله سگ‌های ولگرد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سرقت از بانک ملی/اقلام کشف شده شناسنامه‌دار شد اهدای ۱۰۰ مجموعه جهیزیه به نوعروسان نیازمند توسط مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) شناسایی ۷۰ متخلف کنکور در جلسه امتحان! تصادف در مسیر کنارک به نیکشهر ۱۰کشته برجا گذاشت آغاز پیش ثبت نام اربعین حسینی از فردا دختر ۱۷ساله قهر کرد و به خانه مادربزگش رفت؛ پدرش قلب او را با تفنگ نشانه رفت ۲۷۰۰۰ داوطلب رقابت خود را آغاز کردند/۷۰ درصد داوطلبان کنکور در اردبیل زن هستند درگذشت کامبیز تشیعی در سکوت خبری حمله مرگبار سگ های ولگرد به کودک ۴ ساله تکرار روز صفر کرونایی برای بار دیگر در ایران تمرکز شهرداری اندیشه بر رفع نواقص شهری و ایمن سازی معابر و انتقال تیرهای برق مزاحم آغاز ثبت‌نام کتاب درسی کلاس اولی‌ها
کد خبر: 136940
تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
نویسنده خبر:
۰

اگر اعصاب ندارید این غذا‌ها را مصرف کنید+ اینفوگرافی

آهن یکی از مواد معدنی موثر در سلامت جسمی و روحی است، کم‌خونی ناشی از فقر آهن، اکسیژن رسانی به بافت‌ها از جمله مغز و اعصاب را مختل می‌کند.

هلدینگ رسانه ای خبر شهر

به گزارش خبرشهر، تغذیه تأثیری چشمگیر بر خلقیات و احساسات انسان می‌گذارد، برای مثال هنگامی که مقداری زیاد شکر تصفیه‌شده (شکر سفید) مصرف می‌کنید، تا چند ساعت بعد احساس افسردگی و بی‌حوصلگی می‌کنید، این افزایش سطح قند‌خون بر روی تمرکز فرد تأثیر می‌گذارد و کار و روابط او را با اختلال روبرو می‌کند.

کمبود ویتامین B بیشترین دلیل بی اعصابی‌

ویتامین‌های گروه B B۱، B۲، نیاسین یا B۳ و… از قدیمی‌ترین ویتامین‌های دانش تغذیه است؛ ویتامین‌هایی که در حال حاضر فرم‌های شیمیایی مختلفی ازآنها شناسایی شده‌اند.

برای مثال فرم اسیدی نیاسین، اسید نیکوتینیک و فرم آمیدی آن اسید نیکوتین آمید یا ویتامین‌های دیگر مثل B۱۲ و فولیک است که کمبودشان می‌تواند بر عملکرد‌های مغزی موثر باشد و ممکن است به افسردگی‌های شدید منجر شود.

با امگا ۳ به سراغ آرامش اعصاب بروید

مستندات علمی موجود نشان‌دهنده بروز مشکلات مربوط به کمبود اسید‌های چرب امگا ۳ در افراد است که از این میان می‌توان به اختلال‌های دوقطبی، بیماری‌های اوتیسم و همین طور افسردگی‌های شدید یا افسردگی‌های دوران بارداری اشاره کرد. پس به مقدار کافی گردو، ماهی و میگو، تخم کدو و تخم کتان مصرف کنید.

منبع امگا ۳ در ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد، قزل آلا، تن و شاه ماهی تعریف می‌شود، در گیاهان نیز روغن‌های سویا، آفتابگردان، دانه کتان و گردو، فندق و کنجد حاوی امگا ۳ هستند، علاوه بر این، مواد غذایی غنی شده با امگا ۳ مانند برخی از نان‌ها، آبمیوه‌، روغن‌ و تخم‌مرغ مورد توصیه متخصصان تغذیه است.

تاثیر آجیل‌ها در آرامش اعصاب

این خوردنی‌های خوشمزه با داشتن مقدار قابل توجهی زینک، ویتامین B، سلنیوم و آنتی اکسیدان‌ها برای مقابله با استرس قدرتمند عمل می‌کنند.

مصرف فلفل سیاه برای حفظ آرامش اعصاب

فلفل سیاه با افزایش متابولیسم بدن و تقویت اعصاب مرکزی و بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن سدی محکم در برابر استرس است.

مزایا تخم مرغ در آرامش اعصاب

تخم مرغ سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان سلنیوم و… است که با کاهش انسولین، استرس را کاهش می‌دهد.

فواید کلم بروکلی برای آرامش اعصاب

این کلم سبز رنگ ضد سرطان و چاقی است و مواد معدنی موجود در آن ضد استرس هستند.

تاثیر آلو در آرامش اعصاب

آلو میوه‌ای خوش مزه برای زیبایی و آرامش اعصاب است.

برای درمان از گیاهان کمک بگیرید

ریحان منبعی خوب از منیزیم است که باعث آرامش اعصاب، شل شدن عضلات و راحتی رگ‌های خونی می‌شود، همچنین در ریحان خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی دیده شده که برای بهبود افراد مبتلا به ورم مفاصل (آرتریت روماتوئید) یا التهاب روده مفید می‌باشد. با مصرف مُشتی برگ ریحان به همراه غذا، علاوه بر مزه‌ای دلپذیر، مقدار زیادی آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین C نیز دریافت خواهید کرد.

برای این که طعم و عطر ریحان از بین نرود، می‌توان آن را در انتهای پخت به غذا اضافه کرد.

گفتنی است که بادرنجبویه و بابونه نیز از سبزی‌های معروف در رفع استرس و کاهش اضطراب است.

اگر اعصاب ندارید این غذا‌ها را مصرف کنید+ اینفوگرافی

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

مطالب مرتبط:

بهترین گوشت برای تقویت بدن کدام است؟

میوه‌ای که سرخوشتان می‌کند

منبع خبر «» است و پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 136940 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09351515083  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید