جمعه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ /
کشف ۶۰ تن برنج احتکار شده در «شهریار» اجتماع بزرگ سپاهیان محمدرسول الله (ص) با حضور سردار سلامی در جوار حرم امام راحل برگزار شد دفاتر ازدواج و طلاق الکترونیکی جایگزین دفاتر سنتی می‌شود ۹ فوتی دیگر کرونا در کشور شرایط نامناسب “شیر آفریقایی” در باغ وحش ارم ۳۱ اردیبهشت پایان سال تحصیلی/ اتمام امتحان دانش‌آموزان دبستانی تا ۱۲ خرداد دومین توله یوز آسیایی تلف شد مسابقات فوتبال لیگ برتر با حضور تماشاگران برگزار می‌شود فوت ۴ بیمار کووید۱۹ در کشور قاتل مامور پلیس به قصاص در ملأعام محکوم شد باله هزاران کوسه داخل کاسه‌های سوپ/ماجرای شبکه قاچاق کوسه در چابهار چه بود؟ از ببر بنگال باغ وحش ارم چه خبر؟ پشت پرده فعالیت تیم‌ پاسخگویی به «سوالات یارانه‌ای» چه می‌گذرد؟ افزایش خانوارهای «تک نفره» طی سال‌های اخیر/ «سنوات زناشویی» بیشتر شده است بازداشت عوامل زورگیری از یک خانم در شهرک وایین شناسایی ۲۵۵ بیمار جدید کرونا در کشور/ ۷ تن دیگر جان باختند توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد از ۲۵ اردیبهشت اعتراضات مردمی در ۸ شهر شهادت افسر پلیس در درگیری با قاچاقچیان کالا اعتراضات پراکنده در برخی شهرهای کشور/ پایان تجمع‌ها و بازگشت آرامش
کد خبر: 161332
تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
نویسنده خبر:
۰
1

انجمن قطعه‌سازان: خیلی «بی‌پول» شده‌ایم!

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: صنعت قطعه‌سازی به شدت نیازمند سرمایه مالی شده و در واقع کاملا “بی‌پول” شده است. تنها راه‌حل این معضل، گشایش اعتبار از سوی بانک مرکزی است که از آن سر باز می‌زند.

فرهاد به‌نیا اظهار کرد: درحال‌حاضر تنها مجوز پیش‌فروش به خودروسازان داده می‌شود. به عنوان مثال ایران‌خودرو ۳۰۰۰ میلیارد تومان مجوز پیش‌فروش برای چهار مدل خودرو گرفته است و می‌خواهند که از محل پیش‌فروش‌ها، تامین منابع مالی صورت بگیرد.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با تاکید بر اینکه تا زمانی که پیش‌فروش صورت می‌گیرد، باید بتوان به تعهدات مردم نیز پاسخ داد، گفت: برای پاسخ به این تعهدات باید موتور، قطعه، بدنه و نظایر آن تولید شود که در واقع همه این‌ها هزینه هستند. در این صورت نیز درآمد چندانی برای قطعه‌ساز به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: این سیاستی است که بانک مرکزی بر گردن خودروسازان گذاشت و در واقع تعهدات خودرویی خودروسازان را بیشتر کرده است. درواقع به جای آنکه تسهیلات به خودروسازان ارائه دهند که بتوانند بدهی خود را پرداخت کرده و چرخ خودروسازی را دوباره به راه بیاندازند، خودروسازان را موظف کرد و تحت فشار قرار داد که با پیش‌فروش تامین منابع مالی کنند. این در حالی است که بازار خودرو در رکود قرار گرفته و همانند سال‌های گذشته نیست که پیش‌فروش‌ها به دلیل اختلاف نرخ کارخانه و بازار مشتری را برای خرید ترغیب کند. پیش‌فروش راه تامین مالی نیست اما متاسفانه به خودروساز دیکته می‌شود و خودروساز نیز راهی جز این ندارد.

به‌نیا تاکید کرد: در حقیقت تیراژ تولید خودرو بالاتر می‌رود اما برای این افزایش تیراژ تولید باز هم نیاز به قطعه است که با توجه به کاهش سرمایه و منابع مالی، قطعه‌ساز نیز نمی‌تواند از عهده تامین قطعات برآید؛ بنابراین همچون دور باطلی شده است که خودروساز بی‌پول شده و توان پرداخت مطالبات قطعه‌ساز را ندارد و قطعه‌ساز نیز بی‌پول شده و توانایی تامین قطعه برای خودروساز را ندارد؛ لذا باید چاره‌ای اندیشیده شود تا این مشکلات مالی حل شود و بالاخره باقیمانده تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی مصوب را پرداخت کنند. تنها راه‌حل این مشکل پرداخت اعتبار از سوی بانک مرکزی است. بانک مرکزی با وجود آنکه مصوبه هیات دولت را دارد اما از پرداخت اعتبار خودداری می‌کند.

منبع خبر «» است و پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 161332 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09351515083  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید