کد خبر : 130905

قلب در کنار مغز مهم ترین عضوهای بدن هستند که حیای ترین نقش ها را در بدن ایفا می کنند. برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی به افراد توصیه می شود از دوران جوانی رژیم غذایی سالم و فعالیت فیزیکی روزانه داشته باشید، از مصرف مواد دخانی و داشتن استرس یا عصبانیت خودداری کنید، تناسب اندام خود را حفظ کرده و از ۴۰ سالگی تحت نظارت پزشک متخصص برای بررسی وضعیت سلامت قلب خود قرار بگیرید. در این مطلب میوه ای مفید برای سلامت قلب معرفی می کنیم.

به گزارش خبرشهر،  میوه ای برای تقویت قلب

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند خوردن تمشک سبب تقویت قلب، رگ‌های خونی و افزایش ضربان قلب می‌شود.

 

یکی از مشکل‌های شایع در افراد سالمند کاهش ضربان قلب است که البته این عارضه به طور طبیعی همزمان با افزایش سن رخ می‌دهد بر همین اساس ضربان یک فرد جوان با سالمند یکسان نیست.

 

اما کاهش محسوس ضربان قلب در سالمندی زنگ خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به ویژه مسدود شدن رگ هاست که می‌تواند سبب ایست قلبی یا ناتوانی و بی حالی به دلیل گردش خون ضعیف شود.

 

محققان کالج لندن در جدیدترین پژوهش‌های خود که در مجله پزشکی به چاپ رسیده است اعلام کرده اند مصرف تمشک مانع از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سبب افزایش ضربان قلب می‌شود.

دانشمندان در این پژوهش بر روی گروهی از داوطلبان سالمند آزمایش انجام داده اند و روزانه حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم نوشیدنی تمشک یا خود میوه را مصرف کرده اند.

 

بررسی‌ها نشان داده است به تدریج ضربان قلب این داوطلبان افزایش یافته و از میزان گرفتگی رگ‌های خونی آن‌ها کاسته شده است.

 

در شریان خونی داوطلبانی که نوشیدنی تمشک مصرف کرده اند میزان خون بیشتری جریان پیدا کرده است، فشارخون آن‌ها تنظیم و ضربان قلب افزایش یافته است.

 

افزون بر کمک به سلامت قلب، پژوهش‌های پیشین نشان داده است مصرف تمشک سبب افزایش قدرت باروری درمردان می‌شود؛ تمشک حاوی مقادیربالایی از ویتامین C. و منیزیم است که برای تولید هورمون مردانه تستوسترون ماده‌ای ضروری محسوب می‌شود.

 

مطالعه‌های پیشین همچنین نشان داده است مصرف میوه‌های حاوی ویتامین C درمردان بالای ۴۴ سال سبب جلوگیری از آسیب به DNA اسپرم می‌شود.
پژوهشگران اعلام کرده اند مصرف تمشک با ایجاد دگرگونی در FMD می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

 

کارشناسان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی به افراد توصیه می‌کنند از دوران جوانی رژیم غذایی سالم و فعالیت فیزیکی روزانه داشته باشند، از مصرف مواد دخانی و داشتن استرس یا عصبانیت خودداری کنند، تناسب اندام خود را حفظ کرده و از ۴۰ سالگی تحت نظارت پزشک متخصص برای بررسی وضعیت سلامت قلب خود قرار بگیرند.

 

مصرف بیش از اندازه نمک و خوراکی‌های پرچرب زمینه ساز ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

 

 

 

مطالب مرتبط:

نوشیدنی که رگ‌های قلبتان را به سرعت باز می‌کند

 

 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال خبر شهر در تلگرام شوید.

اخبار مرتبط

  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.